Välkommen till Sveriges framsida & Slöinge support

Sidan som är fri från mutor och korruption. 

                Svenssons facebook                                       Gräsroten                           

Om sidan.

Detta är en fristående webbplats. Vi (jag) kallar den Sveriges framsida & Slöinge support Jag har inga ambitioner om att bli proffs, detta är bara helt på skoj. Då denna webbplats är fristående från Slöinge GoIF, så kanske den inte alltid stämmer med Slöinge GoIF:s Policy. Ambitionen är dock att inte kränka någon verken skriftligt eller med bild. Om någon ändå tycker att något är kränkande, hör av er via kontaktsidan.
Webbplatsen kan handla om lite av varje, inte bara fotboll.
Länk till denna sida ligger även på Slöinge GoIF:s hemsida, så länge dom vill ha den kvar.

Några uppladdningstips till fansen inför match.

Dag före match.
Drick 2 till 3 liter vatten under dagen. Drick i små portioner varje gång men drick ofta.
Ät så att du får i dig ungefär 500-600 g kolhydrater under dagen. Låt varje portion bestå till 50 % av
pasta, ris eller potatis, 25 % av grönsaker och rotfrukter, 25 % av kött, fisk fågel ägg.
Om du tränar dagen innan match behöver du dricka och äta något för att snabbt återhämta dig. Ät
gärna en smörgås, bulle eller banan i hemmet. Drick vatten. Ät sedan en kolhydratrik
måltid, gärna pasta, inom en till två timmar efter att du bestämt dig för match. Fortsätt att dricka mycket.

Matchdag.
Drick och ät ungefär samma mängder som under dagen innan.
Ät middag 3-4 timmar innan match. Ät pasta, potatis eller ris, fisk, kyckling eller grönsaksgryta, ta
gärna vitt bröd till. Undvik fet mat eller mat med mycket kostfiber.
Ät mellanmål 1-2 timmar innan match. Ät och drick om det behövs mellanmål under resan till matchen. Ät gärna vitt bröd, vetebulle eller en banan. Drick vatten.

Drick under matchen. Drick helst ljummet vatten så ofta du kan, drick i små portioner åt gången.
Efter matchen behöver du dricka och äta något för att snabbt återhämta dig. Ät gärna en smörgås,
bulle eller banan, drick vatten. Ät sedan en kolhydratrik måltid, gärna pasta, inom en till två timmar efter matchen. Fortsätt att dricka mycket. Detta är särskilt viktigt för dem som även ska kolla match bara någon dag senare.

Mycket vatten blir det.

//Slöinge Support